Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMichigan State Board of Education, Lansing.
TitelAn Interpretation of: The Michigan Essential Goals and Objectives for Mathematics Education.
Quelle(1989), (255 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Algebra; Calculators; Educational Objectives; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Geometry; Mathematical Concepts; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Measurement; Number Concepts; Problem Solving; Secondary School Mathematics; State Curriculum Guides; State Programs; Michigan
AbstractThis document aims to assist teachers, curriculum specialists, and other educators in their endeavors to improve their K-12 mathematics education programs. This is a companion document to the "Michigan Essential Goals and Objectives for Mathematics Education." The document illustrates the integration of mathematical content with process skills. The six process skills are: conceptualization; mental arithmetic; estimation; computation; applications and problem solving; and calculators and computers. The major purpose of this interpretive document is to provide examples and specific information on the content strands, the mathematical processes, and specific objectives. Vocabulary, comments, and examples for each objective are presented at different grade levels, such as K-3, 4-6, or 7-9. The mathematical content strands are: (1) whole numbers and numeration; (2) fractions, decimals, ratio, and percent; (3) measurement; (4) geometry; (5) statistics and probability; (6) algebraic ideas; (7) problem solving and logical reasoning; and (8) calculators. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: