Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBalka, Don S.; Wiles, Clyde A.
TitelThe 1988 Indiana State Mathematics Contest: Tests and Analysis of Student Performance.
Quelle(1989), (64 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; High Schools; Mathematical Concepts; Mathematics Achievement; Mathematics Education; Mathematics Materials; Mathematics Skills; Mathematics Tests; Secondary School Mathematics; Test Interpretation; Test Items; Test Results; Indiana
AbstractDiscussed are the results of the 1988 Indiana State High School Mathematics Contest, which attracted 2,523 students. Four multiple-choice tests (each with a 90-minute time limit) based on proficiencies listed in the "Mathematics Proficiency Guide" and published by the Indiana Department of Education were used. The tests were: (1) Algebra (first course) containing 48 items; (2) Geometry, 44 items; (3) Algebra (second course), 40 items; and (4) Comprehensive, with 28 items. The paper analyzes student performance on selected items of each test, based on a 20 percent proportional stratified random sample. The analysis focused, in each test, on what the student knew, what the student did not know, and what items made a difference in student performance. Complete copies of all four tests are included in the appendix. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: