Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKanpol, Barry
TitelTeacher Resistance and Accommodation to Structural Factors of Schooling: Possibilities and Limitations.
Quelle(1988), (48 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Employer Employee Relationship; Ethnography; Marxian Analysis; School Organization; Teacher Administrator Relationship; Teacher Alienation; Teacher Militancy; Teaching Conditions; Work Environment
AbstractThis article presents ethnographic data to elaborate the nature of teacher resistance and accommodation to the structural context of schooling, and it illustrates the dynamics of group solidarity among a group of eighth-grade middle school teachers. The analysis is predicated on concepts identified by Paul Willis in his study "Learning to Labor: How Working Class Kids Get Working Class Jobs." These concepts--penetrations, dislocations, and limitations--are studied as a means to understand the hegemonic conditions found by teachers in their work lives. The analysis also seeks to demonstrate the possibilities that accompany present forms of teacher resistance and to show the limitations on the further development of emancipatory teacher behavior. (TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: