Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDessart, Donald J.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelA Review and Synthesis of Research in Mathematics Education Reported during 1987.
Quelle(1989), (184 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Mathematics; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Higher Education; Mathematics Anxiety; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Mathematics Teachers; Problem Solving; Research Needs; Secondary School Mathematics; Teacher Education
AbstractThis is a narrative review of research in mathematics education reported during 1987. The purpose of this review is to extract from research reports ideas that may prove useful to school practitioners. Major sections are: (1) "Planning for Instruction" (relating historical developments, aides and grades, teaching approaches, problem solving, drill practice, mental computations, and attitudinal factors); (2) "Mathematical Content and Materials"; (3) "Individual Differences, Evaluation, and Learning Theory"; (4) "Teacher Education" (containing research on preservice and inservice teacher education); (5) "College Level Instruction" (considering prominent researchers and teachers, content, learning, prediction of success, word problems, student errors, remediation, computers, anxiety and sex differences); (6) "Research Summaries"; and (7) "Epilogue: Recommendations for Future Research" (identifying 11 problem areas). A total of 288 references are listed. (YP)
AnmerkungenSMEAC Information Reference Center, The Ohio State University, 1200 Chambers Road, 3rd Floor, Columbus, OH 43212 ($12.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: