Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPereira-Mendoza, Lionel (Hrsg.)
InstitutionCanadian Mathematics Education Study Group.
TitelCanadian Mathematics Education Study Group = Groupe Canadien d'etude en didactique des mathematiques. Proceedings of the Annual Meeting (Winnipeg, Manitoba, Canada, June 2-6, 1988).
Quelle(1988), (183 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; College Mathematics; Computer Assisted Instruction; Computer Software; Females; Foreign Countries; Higher Education; Logical Thinking; Mathematical Applications; Mathematical Linguistics; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Problem Solving; Remedial Mathematics; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Social Influences; Teacher Education; Canada
AbstractThese conference proceedings include two invited lectures, four working group reports, seven reports from topic groups, one ad hoc presentation paper, a list of participants and a list of previous proceedings. The invited lectures were: "Mathematics Education and Technology" (Christine Keital); and "All One System" (Lynn A. Steen). The working group areas were concerned with techer education, natural learning and mathematics, using software for geometrical investigation, and remedial teaching of mathematics. The topic groups addressed working on culture and mathematics education, the use of computers in undergraduate mathematics service courses, a model for the study of mathematical problem solving, mathematical exposition and writing, the Perry development scheme and its implications, the power of mathematical autobiography, and what or how teachers teach mathematics in school. "A Talk on the Conference 'Women Do Math'" (Tasoula Berrgren) was presented in an ad hoc session. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: