Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenChtatou, Mohamed (Hrsg.)
InstitutionPeace Corps, Rabat (Morocco).
TitelMoroccan Arabic Technical Lessons for Rehab./Special Ed.
Quelle(1984), (110 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachearabisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Arabic; Daily Living Skills; Disabilities; Foreign Countries; Individual Instruction; Languages for Special Purposes; Rehabilitation; Second Language Instruction; Special Education; Teaching Guides; Vocabulary Development; Voluntary Agencies; Morocco
AbstractThe instructional materials in Moroccan Arabic are designed to meet the language needs of Peace Corps volunteers working in rehabilitation and special education in Morocco. The lessons are almost entirely in Arabic, and include vocabulary lists with both technical and everyday language pertaining to disabilities. Lesson topics include singing, the classroom, playing ball games, listening to music, discussing physical needs, playtime, art, the handicapped in Morocco, the beach, social situations, behavior change, children's growth, and the blind in Morocco. Lessons include text, vocabulary, questions for discussion, and proverbs. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: