Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaxcy, Spencer J.
TitelThe Generation of Social Education Knowledge and the Problem of Relativism.
Quelle(1986), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Cognitive Structures; Epistemology; Liberalism; Marxian Analysis; Metacognition; Naturalism; Phenomenology; Social Science Research
AbstractWhat is deemed to be socially relevant knowledge as it comes from social educational theorists and inquirers is not a singular conception. The prevailing notion that only pluralistic and relativist, or positivist epistemological concepts of truth adequately capture social education inquiry and products, and that claims to human action based on "soft" or "fuzzy" qualitatively-driven bases are illicit, is clearly wrong headed. What is required is a new view of conceptual schemes and frameworks that does not run the risk of either positivistic metaphysics or vicious relativism. It is argued that a meta-theory of social education inquiry that is neither absolutist nor foundational in the traditional meanings of these terms, together with an attendant conception of what is socially useful knowledge, is capable of being constructed and followed in practice. However, this new view must grow from more sophisticated assumptions regarding what counts as wisdom rather than knowledge, who ought to inquire, and which tools of the inquiry processes are most instrumental to the generation of such wisdom, as well as what ends are appropriate for social education. (BZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: