Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChang, Moon K.
TitelAdvance Organizer Strategy for Educable Mentally Retarded and Regular Children.
Quelle(1986), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdvance Organizers; Films; Mild Mental Retardation; Retention (Psychology); Secondary Education; Teaching Methods
AbstractThe study examined the effects of an advance organizer on the learning and retention of facts and concepts obtained from a sound film by educable mentally retarded (N=30) and regular children (N=30) in a mainstreamed secondary public school class. Also examined was the interaction between the advance organizer and ability levels of the Ss. Results indicated facilitative effect of the advance organizer for both groups; however, ability levels did not differentially affect the learning outcomes. The implications for teachers in the mainstreamed class include the desirability of teachers previewing advance organizers of films rather than previewing the film in its entirety. References and data tables are appended. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: