Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCharlesworth, Rosalind
TitelKindergarten Mathematics: Step-by-Step from Concrete Materials to Paper and Pencil.
Quelle(1984), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Cognitive Processes; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Kindergarten; Learning Activities; Manipulative Materials; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Primary Education; Teaching Methods
AbstractThe use of a step-by-step procedure for sequencing materials from concrete objects to paper and pencil can provide kindergarten teachers with a defensible means for showing that children are progressing in their mathematical competencies even though they may not be doing paper-and-pencil activities. Developmental characteristics of young children are first described; of particular importance is the fact that they have developed many mathematical concepts through informal learning before they come to school. They deal best with concepts through activities involving concrete materials and need opportunities to continue to actively construct their own knowledge through involvement with things in their environment. A six-step guide is then outlined which provides a sequence for moving from concrete materials to paper and pencil: manipulation of real objects, real objects and pictorial representations used in combination, manipulation of pictorial representations, manipulation of card sets or cut-up workbook pages, laminated workbook pages or other activities, paper-and-pencil activities. A specific example is given to illustrate this procedure. A number of references are included. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: