Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGronert, Joie; Marshall, Sally
InstitutionDes Moines Public Schools, IA.
Titel"Math Starring the Dominoes": Activities Using Dominoes Designed to Reinforce Basic Facts and to Stimulate Strategic Thinking for Problem Solving. (Grades 1-4.) Title I Elementary Mathematics Program.
Quelle(1979), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Addition; Arithmetic; Division; Educational Games; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Learning Activities; Manipulative Materials; Mathematics Instruction; Multiplication; Pattern Recognition; Patterns in Mathematics; Resource Materials; Subtraction
AbstractActivities and games which use dominoes to reinforce basic arithmetic skills are presented. Instructions and materials are provided for the activities and games, most of which involve addition and subtraction. Other skill areas which are covered include recognition and matching of domino patterns, multiplication, and division. A seven-item list of resources cites two contact persons, one journal article, and four books. Two reproducible pages provide examples of 55 dominoes, with patterns ranging from zero through nine spots on each half of the domino. (DC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: