Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAlberta Dept. of Education, Edmonton.
TitelThe Physically/Medically Handicapped Student in the Regular Classroom.
Quelle(1982), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Accessibility (for Disabled); Adaptive Behavior (of Disabled); Building Design; Daily Living Skills; Guidelines; Lifting; Mainstreaming; Media Selection; Nonverbal Communication; Physical Disabilities; Social Integration; Teacher Role; Canada
AbstractThe guide outlines modifications, adaptations, and social interaction approaches for school staff to use with physically handicapped and regular students in integrated classrooms in the province of Alberta, Canada. Guidelines are provided for the following main categories and subsets (in parentheses): lifting and transferring techniques (methods of lifting, preparation for a lift and transfer, and the standing transfer); positioning techniques (such as alternate sidelying) for the student to attain maximum potential and prevent development of deformities; activities of daily living (feeding, toileting, dressing, using mobility aids); nonverbal communication (using typewriters, writing aids, communication boards, and technical aids such as the Canon Communicator, a miniature typewriter); interaction with nonhandicapped students (using media, roles and techniques of therapists, and simulation exercises); and modifications of buildings (parking lot, walks, ramps, entrances/exits, washrooms, and classroom work surfaces). A short reference list is provided. (MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: