Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDamarin, Suzanne K.
TitelFitting the Tool with the Task: A Problem in the Instructional Use of Microcomputers.
Quelle(1982), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Computer Assisted Instruction; Computer Programs; Individualized Instruction; Input Output Devices; Instructional Innovation; Intermediate Grades; Man Machine Systems; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Microcomputers; Task Analysis
AbstractTechnology and Basic Skills in Mathematics (TABS) is a project to develop innovative technology-based instructional materials at the upper elementary or middle school level, emphasizing the non-computational mathematics basics of probability, geometry, estimation, and computer literacy. In each area, attempts are being made to bring together curricular analysis, analysis of microcomputer capabilities, measurement of individual differences, the psychology of a responsive environment, criterion referenced evaluation, and cognitive psychology. This joint analysis leads to the project's guiding question: For what concepts or processes within a given curriculum area do the unique capabilities of the computer allow us to apply sound educational principles in new ways? The real promise of computer software in instruction lies in the capability for providing learners with new types of interactive experiences. Six levels of possible interaction have been identified: watching, finding, doing, using, constructing, and creating. To make the best use of the technologies available, we must analyze the instructional task and apply appropriate computer tools to it. (LMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: