Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEducational Products Information Exchange Inst., Stony Brook, NY.
TitelMicrocomputer Courseware/Microprocessor Games. EPIE Materials Report 98/99m.
Quelle15 (1981) 1-2, (104 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Nachschlagewerk; Basic Skills; Computer Assisted Instruction; Computer Programs; Computer Science; Computers; Drills (Practice); Educational Change; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Evaluation; Instructional Materials; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Microcomputers
AbstractThis document is a quarterly report of the Educational Products Information Exchange (EPIE) Institute, a not-for-profit, consumer-supported agency. This issue is divided into two major sections, Microcomputer Courseware and Microprocessor Games. The first major section is divided into two parts. Part 1, Defining Effective Microcomputer Courseware contains the following: Introduction; The Evaluation Project; Exploiting Microcomputer Attributes in Courseware Design; State of the Art Report; and Glossary. Part 2, Courseware Analyses and Evaluations, has: Educational Micro Systems, Inc. (EMSI); Microsystems 80, Critical Reading; Milliken Math Sequences; Radio Shack K-8 Math Program; SRA Computer Drill and Instruction: Mathematics; and SRA Fact Track. The second major section contains parts 3 and 4, also subdivided. Part 3, the Educational Impact and Potential of Microprocessor Games: A Field Study, contains: Introduction; The Games Tested; The Study Design; and Findings. The final part, Product Descriptions, provides details on: Dataman, Math Master, Lil Genus, Little Professor, Quiz Kid, Speak and Spell, Spelling B, and Quiz Wiz microprocessor-based games. (MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: