Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKimmel, Susan; MacGinitie, Walter H.
InstitutionColumbia Univ., New York, NY. Teachers College.
TitelHypothesis Testing in Reading Comprehension. Technical Report #14.
Quelle(1981), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Conceptual Tempo; Hypothesis Testing; Learning Theories; Prior Learning; Reading Comprehension; Reading Processes; Reading Research; Schemata (Cognition)
AbstractThe efficient reader constructs tentative hypotheses about the meaning of the text that has been read and about the content yet to come. The hypotheses remain tentative until all related information has been accounted for. The reader then constructs a model that considers all of the details in a text. If a promising interpretation fails to account for some aspect of the text, the reader can accept the interpretation in spite of its flaws or reject it and search for other interpretations. Research in schema theory as a framework for recall of information in text has lead to two views of text comprehension, one holding that it is a top-down or conceptually driven process, another proposing that reading is a bottom-up or data driven process. Experiments indicate that there are differences in cognitive style among children, based on how impulsively or reflectively they process information and on how much they rely on either top-down or bottom-up processing. It is important that a reader develop the ability to differentiate important from unimportant information in text. Use of appropriate schemata becomes the basis for recalling information that is most relevant to the central idea in a text. (Author/FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: