Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Paris (France). Population Education Section.
TitelSocio-Cultural Case Studies for Population Education in Morocco, Peru, Rwanda and the United Republic of Tanzania. Co-ordinated Action Programme for the Advancement of Population Education (CAPAPE).
Quelle(1981), (238 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Adults; Case Studies; Cultural Influences; Economic Factors; Environmental Education; Foreign Countries; Global Approach; Models; Parents; Population Education; Research Methodology; Social Influences; Teachers; Morocco; Peru; Rwanda; Tanzania
AbstractDeveloped to serve as a guide, this document contains four case studies which demonstrate the application of a conceptual and methodological reference model which promotes the use of socio-cultural research in national population education projects. Information obtained from these kinds of studies can be used in developing population education programs and curricula which reflect the values and needs of specific population groups including teachers, educators, parents, adolescents, researchers, doctors, development workers, and decision makers. The introduction discusses the frames of reference and fundamental concepts that guided the studies and outlines the general methodology. The main body of the document provides the summary reports of the case studies of the four different countries. The final chapter evaluates the socio-cultural studies, discusses strategies for population education, and outlines appropriate educational practices. (DC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: