Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKarr-Kidwell, PJ
TitelThe Impact of Discrepant Verbal-Nonverbal Messages in the Teacher-Student Interaction.
Quelle(1978), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Classroom Communication; Classroom Techniques; Communication Skills; Higher Education; Interaction Process Analysis; Nonverbal Communication; Role Playing; Student Teacher Relationship; Teacher Education; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractNoting that teachers' nonverbal behaviors are frequently inconsistent with their verbal messages, a situation that detracts from student learning, this paper offers an activity for focusing prospective teachers' attentions on the frequency and impact of discrepant verbal-nonverbal messages occurring in the classroom. The step-by-step process is outlined to show how teacher education students act out various types of teacher and student behaviors, then discuss the impact of the behaviors and compare their observations of what and how many discrepant verbal-nonverbal messages occurred. Variations of the activity are offered, including the use of tape recordings to distinguish whether nonverbal vocal or paralinguistic cues are discrepant with verbal messages, and the use of videotapes to distinguish whether nonverbal eye contact, gestures, and facial expressions in student-teacher interactions are discrepant with the verbal messages. A response sheet of bipolar adjectives is attached for recording observations/evaluations of "students" and "teachers" taking part in the activity. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: