Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, John D.; Bachman, Jerald G.
InstitutionMichigan Univ., Ann Arbor. Inst. for Social Research.; Michigan Univ., Ann Arbor. Survey Research Center.
TitelEcological Concern Among High School Seniors: 1976-1979. Monitoring the Future Occasional Paper Series, Paper 7.
Quelle(1980), (33 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEcology; Energy Conservation; Environment; Environmental Education; Family Planning; High School Seniors; High Schools; Life Style; Pollution; Social Problems; Student Attitudes; Surveys
AbstractExamined are the environmental attitudes of United States high school senior classes of 1976-1979. Multi-item indices of concern about pollution, overpopulation, energy conservation, other people, and the importance of material things were administered to about 17,000 students in approximately 130 high schools each year. The four classes of seniors are similar in their environmental views. The only exceptions are a small increase in the importance of money and material possessions, slightly lower support in the class of 1979 for pollution control and concern for others, and slightly lower support for population planning in 1978 and 1979. Correlations among the indices were low, both for the full sample and for selected subsamples. (Author/WB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: