Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLillard, Paula Polk
TitelChildren Learning: A Teacher's Classroom Diary.
Quelle(1980), (262 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8052-3745-3
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Educational Theories; English Instruction; Instructional Materials; Kindergarten; Language Arts; Learning Activities; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Primary Education; Student Centered Curriculum; Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractThis book is a day-by-day record of how and why four- and five-year olds learn, described by a teacher who uses many of the Montessori materials, and emphasizes the discipline and attraction to learning that come from within. The first chapter relates the teacher's theories on education, while the remaining five chapters consist of diary entries discussing classroom life, language instruction, mathematics instruction, interaction with gifted and learning-disabled students, and personal development. In addition, appendixes describe the classroom schedule; classroom materials used for room care, art, geography, science, and cultural, personal, and sensorial experiences; language and mathematics materials; key introductory Montessori mathematics materials; and vocabulary instruction. (AEA)
AnmerkungenSchocken Books, 200 Madison Avenue, New York, NY 10016 ($12.95 cloth)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: