Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLitwiller, Bonnie H.; Duncan, David R.
InstitutionNational Council of Teachers of Mathematics, Inc., Reston, VA.
TitelActivities for the Maintenance of Computational Skills and the Discovery of Patterns.
Quelle(1980), (92 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Computation; Discovery Learning; Drills (Practice); Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Learning Activities; Mathematical Applications; Mathematical Concepts; Number Concepts; Patterns in Mathematics; Resource Materials; Symmetry; Teaching Methods; Textbooks; Workbooks
AbstractThis pamphlet includes many non-routine mathematical activities for the commonly used addition, multiplication, and subtraction tables and the Hundred Square. The included activities avoid routine, and often boring, drill problems. This publication provides non-routine practice for the maintenance of computational skills and the discovery of patterns. The pages are perforated for easy removal and may be photocopied without permission. (MP)
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics, 1906 Association Drive, Reston, VA 22091 (nonmembers $4.50, members $3.60; Orders totaling $20.00 or less must be accompanied by payment).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: