Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMinneapolis Public Schools, Minn.
TitelTask Analyses and Objectives for Trainable Mentally Retarded: Communication Skills [and] Daily Living Skills [and] Motor Skills [and] Quantitative Skills.
Quelle(1978), (220 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Behavioral Objectives; Communication Skills; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Hygiene; Individualized Programs; Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Motor Development; Nonverbal Communication; Number Concepts; Reading; Self Care Skills; Skill Analysis; Task Analysis; Teaching Guides; Writing (Composition)
AbstractThe document is comprised of objectives and information on step-by-step tasks for instruction of trainable mentally retarded students and for development of individualized education programs. Each objective includes information on materials, behavioral criteria, and a chart to assess task analyzed steps. Four main skill areas are covered (sample instructional objectives in parentheses): communication (verbal and nonverbal expression, pre-reading, reading, and writing); daily living skills (self feeding, putting on and taking off clothes, fastening clothes, washing hands, toileting, grooming, cleaning, and table setting); motor skills (drawing, pegboard tasks, working puzzles, balancing, imitating gross motor movements, and handwriting); and quantitative skills (counting, addition, subtration, telling time, counting change, and managing money). (CL)
AnmerkungenMinneapolis Public Schools, Special School District No. 1, Prescriptive Instruction Center, Special Education Service Center, 254 South Upton Avenue, Minneapolis, Minnesota 55405 ($3.00 each, $10.00 for the set of 4)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: