Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilliams, Joanne
TitelA Study to Determine the Reading Levels of the Math Texts in Grades 1 through 6 Published by Holt, Reinhart and Winston, Scott, Foresman and Field Education Publishers.
Quelle(1979), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
M.A. Thesis, Kean College of New Jersey...
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Elementary Education; Masters Theses; Mathematics Materials; Performance Factors; Readability; Readability Formulas; Reading Comprehension; Reading Level; Textbook Research; Textbooks
AbstractThe Fry Graph for Estimating Readability (Extended) and George Magginnis' formula for passages shorter than 100 words were used in an investigation of the reading levels of 18 mathematics textbooks produced for grades one through six by three major publishers. The results indicated that the readability levels of the textbooks were inaccurate. Few books were appropriate for the average child and few were for the slow or low-achieving child. None of the third grade books and only one fifth grade book were on level. Two other fifth grade books had seventh grade readability levels. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: