Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWood, Peter
TitelTeacher Evaluation: Feedback to Improve Teaching.
Quelle, (62 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Classroom Observation Techniques; Evaluation Methods; Feedback; Information Processing; Peer Evaluation; Self Evaluation; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; Teacher Improvement; Videotape Recordings
AbstractStudent feedback in the form of traditional discussions, examinations, and student rating with numerical and open-ended questions, as well as television tapings and peer feedback, are examined to see their effectiveness on improving teacher performance. Self-directed evaluations are also considered, as well as the teachers' personal reactions to the various forms of evaluation. The appendix gives examples of questionnaires that students fill in, giving their opinions and evaluations of individual courses and teachers' performances, and also forms for teachers to use for self-evaluation after viewing videotapes of their classroom behavior. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: