Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKesler, Buford; Richmond, Bert O.
InstitutionGeorgia Univ., Athens.
TitelMusic Training for Severely and Profoundly Retarded Individuals.
Quelle, (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterExceptional Child Research; Mental Retardation; Music; Performance Factors; Severe Disabilities; Severe Mental Retardation; Sex Differences; Teaching Methods
AbstractInvestigated were the effects of sex, ability and training method on the musical instrument playing ability of 16 institutionalized severely and profoundly retarded persons ages 7 to 20 years. Ss were randomly assigned to one of four treatment groups, and the time required to reach criterion playing a familiar tune was recorded. Data indicated that with training some severely and profoundly retarded persons can learn elementary music skills. Sex and training method produced no significant effects, although ability was found to be an influencing factor. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: