Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDonohue, Gregory; Rainear, Arthur D.
InstitutionEducational Improvement Center, Pitman, NJ.
TitelResource Room Approach to Mainstreaming: Survey of Program Planning.
Quelle, (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; Exceptional Child Education; Grouping (Instructional Purposes); Handicapped Children; Mainstreaming; Nontraditional Education; Program Development; Program Effectiveness; Questionnaires; Resource Centers; Special Classes; Surveys; New Jersey
AbstractSurveyed were the program planning processes employed by 40 New Jersey schools in establishing resource rooms as alternatives to self-contained special classes for handicapped children. Responses to questionnaire items indicated that a majority of the schools surveyed did not formally evaluate their previous self-contained program to determine its efficacy, that change to a resource room model was usually suggested by a child study team, that regular and special class teachers had little input in developing the resource room model in their school, and that no set pattern for resource room planning was evidenced. (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: