Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarshall, J. Laird; Fischbach, Thomas J.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelEvaluation of Patterns in Arithmetic in Grades 1-4, 1970-71: Effects on Teachers.
[Report No.: TR-225
Quelle(1972), (93 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Curriculum Development; Educational Television; Elementary School Mathematics; Inservice Education; Instruction; Patterns in Mathematics; Research; Teacher Attitudes; Teacher Education
AbstractA large-scale, summative, comparative evaluation of "Patterns in Arithmetic (PIA)", a modern televised arithmetic curriculum for grades one through six, was carried out in grades one through four in both rural and urban schools during the 1970-71 school year. This report deals with the ways in which PIA affects teachers: in basic mathematical knowledge, knowledge of PIA-specific content, and attitudes toward teaching arithmetic. Findings indicate that PIA can be used effectively as in-service education, particularly for those teachers with relatively lower initial knowledge of the basic mathematics which underlies a contemporary elementary school mathematics program. PIA does not seem to change teachers' attitudes, however; nor is it beneficial in increasing knowledge of concepts not specifically related to PIA. These results seem to hold equally for both rural and urban schools. (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: