Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization, Paris (France).
TitelFunctional Literacy: Why and How.
Quelle(1970), (39 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Literacy; Adults; Developing Nations; Experimental Programs; Functional Literacy; Illiteracy; International Programs; Literacy Education; Algeria; Ecuador; Ethiopia; Guinea; India; Iran; Madagascar; Mali; Sudan; Syria; Tanzania; Venezuela
AbstractThis report analyzes the initial results of UNESCO's Experimental World Literacy Programme and makes recommendations for future action. The meaning of functional literacy is discussed, and pilot projects in twelve countries are briefly described. The analysis reveals that the programme has fallen seriously behind schedule, that the number of adult illiterates so far affected is far short of the target, and that not enough experimental work has been done on methods and materials. The recommendations concern mainly the experimental projects, their relevancy and evaluation, and their link to national literacy programmes. (CL)
AnmerkungenUnited Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Place de Fontenoy, 75 Paris 7e, France (COM.70/II.31/A; no price quoted)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: