Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlausmeier, Herbert J.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelA Proposal to Disseminate Patterns in Arithmetic and to Determine Effectiveness of Dissemination. Final Report.
Quelle(1972), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Elementary School Mathematics; Information Dissemination; Mathematics Education; Patterns in Mathematics; Research and Development Centers
AbstractThe primary purpose of this project was to disseminate information about Patterns in Arithmetic (PIA), a grade one through six mathematics program developed by the Wisconsin Research and Development Center for Cognitive Learning. Over 30,000 short brochures were mailed to mathematics supervisors, elementary principals, superintendents, coordinators, and others. Those who requested further information (471 persons) were sent a longer publication describing PIA in more detail. Of these, 63 also accepted an invitation to attend a one-day awareness conference, and 34 actually attended; these persons also completed two questionnaires. Characteristics of those responding at various stages are analyzed, and various conclusions are drawn about this method of disseminating the program. (MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: