Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, Eric
TitelLevels of Syntactic Realization in Oral Reading.
Quelle(1971), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Deep Structure; Information Theory; Linguistic Theory; Mediation Theory; Oral Reading; Psycholinguistics; Reading Ability; Reading Comprehension; Reading Processes; Surface Structure; Syntax; Transformational Generative Grammar; Visual Learning
AbstractTwo contrasting theories of reading are reviewed in light of recent research in psycholinguistics. A strictly "visual" model of fluent reading is contrasted with several mediational theories where auditory or articulatory coding is deemed necessary for comprehension. Surveying the research in visual information processing, oral reading, subvocalization, and reading speed, the author concludes that the "visual" hypothesis is not commensurate with these findings. In particular, an experiment predicting the pause structure in fluent reading is reported, and a level of understanding involving both deep and surface structure information is proposed as characterizing such performances. Implications for beginning reading are drawn. (Author/MS)
AnmerkungenNational Reading Conference, Inc., Marquette University, 1217 W. Wisconsin Ave., Milwaukee, Wis. 53233
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: