Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGordon, Edmund W.
InstitutionERIC Clearinghouse on Urban Education, New York, NY.
TitelCompensatory Education: Evaluation in Perspective. IRCD Bulletin, Volume 6, Number 5.
Quelle(1970), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCompensatory Education; Disadvantaged Youth; Program Evaluation; Research Design; Research Methodology
AbstractIn this brief discussion of the evaluation of compensatory education, the author analyzes why it has been difficult to discover whether compensatory education has succeeded; in addition, why the causes of success or failure are difficult to assess. In particular, the author points out that the political and economic circumstances of programs make evaluation difficult, and that problems of evaluative research in general, research design, and the static approach to assessment have posed formidable obstacles. Despite the many problems in the design, implementation, and evaluation of compensatory education programs and the equivocal status of much of the evaluation effort, educators are nonetheless constantly called upon to make judgements and policy decisions based upon the experiences so far. The author presents some insights drawn from these research evaluation experiences. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: