Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScandura, Joseph M.
InstitutionPennsylvania Univ., Philadelphia. Graduate School of Education.
TitelThe Role of Rules in Behavior, Toward an Operational Definition of What (Rule) Is Learned.
Quelle(1969), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Formation; Learning; Mathematical Concepts; Mathematical Linguistics; Mathematics Education; Models; Research; Structural Analysis
AbstractThis report describes research conducted regarding the development of a precise scientific language called the "Set-Function" Language (SFL) which was formulated in terms of sets and functions. The SFL retains many of the basic aspects of cognitive formulations but also provides more rigor than most of the other scientific languages. The SFL characterizes notions like rules, decoding and encoding processes, "chaining", reference mechanisms, and higher order rules in a precise manner. The report claims that the SFL is more adequate than the existing S-R and cognitive languages for formulating research on meaningful learning. Also, the author presents a partial solution to the problem of "what (rule) is learned." (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: