Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLoomis, Elisha Scott
InstitutionNational Council of Teachers of Mathematics, Inc., Reston, VA.
TitelThe Pythagorean Proposition, Classics in Mathematics Education Series.
Quelle(1968), (310 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Geometric Concepts; Geometry; History; Mathematical Models; Mathematicians; Mathematics; Secondary School Mathematics
AbstractThis book is a reissue of the second edition which appeared in 1940. It has the distinction of being the first vintage mathematical work published in the NCTM series "Classics in Mathematics Education." The text includes a biography of Pythagoras and an account of historical data pertaining to his proposition. The remainder of the book shows 370 different proofs, whose origins range from 900 B.C. to 1940 A.D. They are grouped into the four categories of possible proofs: Algebraic (109 proofs); Geometric (255); Quaternionic (4); and those based on mass and velocity, Dynamic (2). Also included are five Pythagorean magic squares; the formulas of Pythagoras, Plato, Euclid, Maseres, Dickson, and Martin for producing Pythagorean triples; and a bibliography with 123 entries. (RS)
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics, 1201 Sixteenth Street, N.W., Washington, D.C. 20036
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: