Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShelton, Jev; Hill, John P.
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Inst. of Child Development .
TitelThe Effects on Cheating of Achievement Anxiety and Knowledge of Peer Performance.
Quelle, (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement; Anxiety; Cheating; Group Behavior; Social Influences
AbstractCheating, operationally defined as the falsification of scores on a word construction task, was found, as predicted, to be influenced by achievement anxiety and knowledge of the performance of a peer reference group in 111 high school subjects (Ss). However, achievement anxiety was positively correlated with cheating only when knowledge of reference group performance was provided. Likewise, providing Ss with knowledge of the reference group's superior or inferior performance elicited cheating only at high anxiety levels. The results are interpreted in terms of the general hypothesis that cheating is a response instrumental to the avoidance of aversive social consequences. (AUTHOR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: