Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBASKIN, SAMUEL
InstitutionAntioch Coll., Yellow Springs, OH.
TitelTHE UTILIZATION OF VOLUNTEERS AND UNDERGRADUATE STUDENTS IN MEETING SOCIO/CULTURAL DEPRIVATION PROBLEMS IN AN ELEMENTARY SCHOOL. DEMONSTRATION PROPOSAL.
Quelle, (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBudgets; College Students; Cooperative Programs; Disadvantaged Youth; Educational Improvement; Jews; Kindergarten Children; Program Proposals; Religious Organizations; Volunteers; Work Study Programs; Ohio; Ohio (Dayton)
AbstractPROPOSED IS AN EDUCATIONAL IMPROVEMENT PROJECT FOR DISADVANTAGED CHILDREN COMING TO DAYTON, OHIO, FROM APPALACHIA. THE SOCIAL ACTION COMMITTEE OF A SYNAGOGUE IN DAYTON WOULD "ADOPT" A KINDERGARTEN CLASS FOR A 5-YEAR PERIOD. A COOPERATIVE APPROACH TO WORKING WITH THE CHILDREN WOULD COMBINE THE SERVICES OF VOLUNTEERS RECRUITED FROM THE MEMBERSHIP OF THE SYNAGOGUE, THE CHILDREN'S TEACHER AND PARENTS, AND ANTIOCH STUDENTS PARTICIPATING IN A WORK-STUDY PROGRAM. THE FACILITIES OF A PUBLIC ELEMENTARY SCHOOL WOULD PROVIDE THE SETTING FOR THE PROJECT, WHICH WOULD BE COORDINATED, PLANNED, AND SUPERVISED BY A PROFESSIONAL SOCIAL WORKER. THE GRANT WOULD BE MADE TO ANTIOCH COLLEGE. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: