Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBUCH, JOHN N.
InstitutionEaston Area Joint High School System, PA.
TitelAN EXPERIMENTAL PROJECT TO MEASURE CERTAIN FACETS OF LANGUAGE GROWTH FOR HIGH SCHOOL STUDENTS IN BEGINNING FRENCH WHEN VARIATIONS OF LANGUAGE LABORATORY EQUIPMENT ARE UTILIZED IN THE INSTRUCTIONAL PROCESS. FINAL REPORT.
[Report No.: NDEA-VIIA-759-1
Quelle, (40 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAudio Equipment; Conventional Instruction; Experiments; French; High School Students; Language Laboratories; Rating Scales; Statistical Analysis; Tape Recordings
AbstractTHIS EXPERIMENT COMPARED MERITS OF FOUR COMBINATIONS OF AUDIO-ACTIVE, AND RECORD-PLAYBACK ARRANGEMENTS IN HIGH SCHOOL FRENCH LANGUAGE LABORATORIES FOR 120 SOPHOMORES MATCHED ON FIVE PREDICTIVE MEASURES. ACHIEVEMENT TEST SCORES, GRADES, AND RATINGS BY THREE INDEPENDENT JUDGES WERE STATISTICALLY ANALYZED. BEST PERFORMANCE WAS ACHIEVED BY THE EXPERIMENTAL GROUP SPENDING 80 PERCENT OF THE TIME USING AUDIO-ACTIVE EQUIPMENT ONLY. IMPLICATIONS FOR OPTIMUM USE OF LANGUAGE LABORATORIES WERE DISCUSSED. REQUESTS FOR THIS REPORT SHOULD BE ADDRESSED TO--MR. EDWARD TRACY, SUPERINTENDENT OF SCHOOLS, EASTON AREA SCHOOL SYSTEM, EASTON, PENNSYLVANIA. (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: