Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSLOOS, ISAAEC; und weitere
InstitutionLeidsche Onderwijsinstellingen, Leiden (Netherlands).
TitelCORRESPONDENCE EDUCATION IN THE NETHERLANDS.
Quelle, (1 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAccreditation (Institutions); Administrative Organization; Adult Learning; Correspondence Schools; Correspondence Study; Cultural Influences; Dropout Characteristics; Educational Objectives; Educational Principles; Educational Psychology; Evaluation Methods; Government Role; Motivation; National Surveys; Persistence; Proprietary Schools; School Supervision; Tests; Units of Study; Netherlands
AbstractRECENT TRENDS AND EVIDENCES OF PROGRESS IN CORRESPONDENCE EDUCATION IN THE NETHERLANDS ARE CONSIDERED, TOGETHER WITH RESEARCH ON THE SOCIOCULTURAL AND MOTIVATIONAL ASPECTS OF PARTICIPATION IN CORRESPONDENCE STUDY, AND THE SPECIAL FUNCTIONS AND ADVANTAGES OF THE CORRESPONDENCE METHOD. THEORIES AND IDEAS UNDERLYING THE DIDACTICS OF CORRESPONDENCE EDUCATION ARE DISCUSSED, WITH EMPHASIS ON THE PRINCIPLES OF CONTEXT, FOCUS, SOCIALIZATION, INDIVIDUALIZATION (SELF-ACTIVITY), SEQUENCE, AND EVALUATION AS COMPONENTS OF EFFECTIVE CORRESPONDENCE STUDY AND TEACHING. PROVISIONS FOR SUPERVISING COMMERCIAL AND OTHER DUTCH CORRESPONDENCE SCHOOLS--LARGELY THE CONCERN OF THE FOUNDATION INSPECTION OF EDUCATION BY CORRESPONDENCE--ARE REVIEWED AND EVALUATED. (THE DOCUMENT INCLUDES LISTS OF ACCREDITED COMMERCIAL AND NONPROFIT CORRESPONDENCE SCHOOLS AND THEIR COURSE OFFERINGS, CONDITIONS FOR ACCREDITATION OF SUCH SCHOOLS IN THE NETHERLANDS, AND DIAGRAMS OF THE DUTCH EDUCATIONAL SYSTEM.) THIS DOCUMENT IS AVAILABLE FROM THE LEIDSCHE ONDERWIJSINSTELLINGEN, LEIDEN, HOLLAND. (LY)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: