Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBEARDSLEY, BARBARA
InstitutionWisconsin State Dept. of Public Instruction, Madison.
TitelSPEECH DEVELOPMENT AND IMPROVEMENT FOR THE MENTALLY RETARDED CHILD.
[Report No.: WB-19
Quelle(1963), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArticulation (Speech); Auditory Discrimination; Children; Delayed Speech; Exceptional Child Education; Instructional Materials; Language Acquisition; Mental Retardation; Speech Curriculum; Speech Handicaps; Speech Improvement; Speech Instruction; Speech Tests; Speech Therapy; Teaching Guides; Therapists
AbstractGOALS OF A SPEECH IMPROVEMENT PROGRAM FOR THE MENTALLY RETARDED IN WISCONSIN ARE DESCRIBED. THE FOLLOWING VARIOUS ASPECTS OF THE SPEECH PROGRAM ARE PRESENTED--(1) DEVELOPMENT OF A DELAYED SPEECH PROGRAM, (2) USE OF SOCIAL SKILLS FOR SPEECH PRACTICE, (3) REMEDIAL PROGRAM FOR DEFECTIVE ARTICULATION, AND (4) AUDITORY TRAINING. TYPES OF DEFECTS, A MODIFIED ARTICULATION TEST FOR RETARDED CHILDREN, AND SUGGESTIONS FOR INSTRUCTIONAL MATERIALS ARE DISCUSSED. A BIBLIOGRAPHY OF 49 ITEMS AND A LIST OF SOURCES OF MATERIALS ARE INCLUDED. (MK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: