Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionTexas Education Agency, Austin.
TitelSTATE PLAN FOR SPECIAL EDUCATION.
Quelle(1965), (64 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlindness; Deaf Blind; Deafness; Emotional Disturbances; Handicapped Children; Hearing Impairments; Hearing Therapy; Homebound; Hospitalized Children; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Minimal Brain Dysfunction; Moderate Mental Retardation; Partial Vision; Physical Disabilities; Preschool Education; Program Administration; Program Development; Psychological Evaluation; Special Education; Speech Therapy; Teacher Certification; Textbooks; Transportation; Texas (Austin)
AbstractTHIS BULLETIN INCLUDES INFORMATION FOR THE INITIATION, ORGANIZATION, AND OPERATION OF SPECIAL EDUCATION PROGRAMS IN TEXAS. PROGRAMS DESCRIBED ARE FOR THE BLIND, PARTIALLY SIGHTED, PHYSICALLY HANDICAPPED, HOMEBOUND OR HOSPITALIZED, MINIMALLY BRAIN-INJURED, DEAF AND SEVERELY HARD OF HEARING, EDUCABLE MENTALLY HANDICAPPED, TRAINABLE MENTALLY HANDICAPPED, SPEECH AND HEARING THERAPY, EMOTIONALLY DISTURBED CHILDREN, PRESCHOOL DEAF CHILDREN, AND DEAF-BLIND OR NONSPEAKING BLIND CHILDREN. IN ADDITION TO PROGRAM DESCRIPTIONS, INFORMATION IS GIVEN ABOUT LOCAL PLANNING, PSYCHOLOGICAL REPORTING, TEXTBOOKS, TEACHER CERTIFICATION, AND TRANSPORTATION. (CG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: