Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDAVIS, ROBERT B.
InstitutionWebster Coll., St. Louis, MO.
TitelTHE EVOLUTION OF SCHOOL MATHEMATICS.
Quelle(1963), (1 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCollege Preparation; Creative Development; Curriculum Development; Educational Change; Educational Counseling; Innovation; Mathematics Curriculum; Research Problems; Missouri; Missouri (Saint Louis)
AbstractACTION AND PLANS OF THE MADISON PROJECT TO GIVE RATIONAL GUIDANCE TO EVOLUTIONARY CHANGES IN SCHOOL MATHEMATICS ARE DESCRIBED. THE PROJECT ATTEMPTS TO CONTRIBUTE TO RATIONAL GUIDANCE OF EDUCATIONAL EVOLUTION BY MAKING "THRUSTS AND PROBES" INTO THE UNKNOWN POTENTIAL OF MATHEMATICS LEARNING. EXAMPLES ARE--INTRODUCING THE ARITHMETIC OF SIGNED NUMBERS TO FIRST OR SECOND GRADERS, LETTING CHILDREN IN GRADES FOUR THROUGH SEVEN WORK WITH ALGEBRAIC IDENTIFIES AND PROOFS OF ALGEBRAIC THEOREMS. A SECOND PROJECT ACTIVITY ATTEMPTS TO MOVE NEW MATHEMATICS INTO THE STANDARD REPERTOIRE OF PRECOLLEGE CURRICULUM. THE THIRD AND MOST FUNDAMENTAL PROJECT TASK DEVISES CREATIVE MATHEMATIC EXPERIENCES FOR CHILDREN. AN EXAMPLE OF SUCH AN EXPERIENCE WOULD BE PLAYING A MODIFIED GAME OF TIC TAC TOE ON CARTESIAN COORDINATES WITH SECOND AND THIRD GRADERS. FINALLY, BY SHAPING A SPECIFIC THEORY OF INSTRUCTION THE MADISON PROJECT HOPES TO GIVE A RATIONAL GUIDANCE TO EDUCATIONAL EVOLUTION.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: