Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Schacht, Diana D.; Gilg, Jakob J.; Gedon, Benjamin; Brusis, Martin; Buchmann, Janette; Drexl, Doris; Hoang, Tony; Jähnert, Alexandra; Kuger, Susanne; Molina Ramirez, Magdalena; Müller, Michael; Preuß, Melina; Rahmann, Susanne; Ulrich, Lisa; Wenger, Felix |
---|---|
Institution | DJI Deutsches Jugendinstitut e.V.; Technische Universität Dortmund |
Titel | ERiK methodological report III. Conceptualisation and design of the ERiK-surveys 2022. |
Quelle | Bielefeld: wbv Publikation (2023), 70 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-3-7639-7456-6; 978-3-7639-7457-3 |
DOI | 10.25656/01:28751 10.3278/9783763974566 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-287515 |
Schlagwörter | Methodologie; Kindertagesbetreuung; Rahmenbedingung; Indikator; Qualität; Qualitätsentwicklung; Konzeption; Zielgruppe; Stichprobe; Fragebogenerhebung; Umfrage; Datenerhebung; Empirische Untersuchung; Umfrageforschung; Report; Survey; Deutschland |
Abstract | The ERiK-Methodological Report III is the third in a series of methodological reports related to the ‘Entwicklung von Rahmenbedingungen in der Kindertagesbetreuung – indikatorengestützte Qualitätsbeobachtung (ERiK)’ study. The report focuses on the conception, sample selection, and survey designs of the ERiK-Surveys 2022. Together with the ERiK-Methodological Report I and II, that cover the ERiK Surveys 2020, it provides comprehensive background information on the ERiK-Surveys conducted in 2022 and describes their progression until December 31, 2021. The subsequent steps, such as implementing the ERiK-Surveys 2022, will be described in a later report. (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |