Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBárány, Zsófia L.; Buchinsky, Moshe; Corblet, Pauline
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelLate Bloomers.
The Aggregate Implications of Getting Education Later in Life.
QuelleCambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2023)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w31874
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w31874
SchlagwörterGeschlechtsspezifischer Unterschied; Bildungsertrag; Studium; Erwachsenenalter; Arbeitspapier; Ethnische Gruppe; Erwachsener; USA
AbstractIt is generally agreed upon that most individuals who acquire a college degree do so in their early 20s. Despite this consensus, we show that in the US from the 1930 birth cohort onwards a large fraction - around 20% - of college graduates obtained their degree after age 30. We explore the implications of this phenomenon. First, we show that these so-called late bloomers have significantly contributed to the narrowing of gender and racial gaps in the college share, despite the general widening of the racial gap. Second, late bloomers are responsible for more than half of the increase in the aggregate college share from 1960 onwards. Finally, we show that the returns to having a college degree vary depending on the age at graduation. Ignoring the existence of late bloomers therefore leads to a significant underestimation of the returns to college education for those finishing college in their early 20s.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: