Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKatzkowicz, Noemí; Lavy, Victor; Querejeta, Martina; Rosá, Tatiana
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelSchooling and Intergenerational Mobility.
Consequences of Expanding Higher Education Institutions.
QuelleCambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2023)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w31906
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w31906
SchlagwörterBildungschance; Bildungsniveau; Soziale Mobilität; Generation; Bildungspolitik; Hochschulpolitik; Hochschule; Arbeitspapier; Uruguay
AbstractPoor post-secondary education infrastructure and opportunities partly explain the low higher education rates in developing countries. This paper estimates the effect of a program that improved post-secondary education infrastructure by building many university campuses across Uruguay. Leveraging temporal and geographic variation in program implementation, we use a two-way fixed effect design and comprehensive administrative records to assess the program's causal impact. By lowering the distance to a university campus, the program successfully increased university enrollment, particularly of less privileged students who are the first in their families to attend a university. The program impacted students from localities up to 30 kilometers from the new campus, reducing spatial inequality. Importantly, this expansion did not lower university completion rates. Furthermore, the program increased high school attendance and completion rates and the proportion of educated workers in the affected localities.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: