Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCunha, Flávio; Hu, Qinyou; Xia, Yiming; Zhao, Naibao
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelReducing Bullying.
Evidence from a Parental Involvement Program on Empathy Education.
QuelleCambridge, Mass: National Bureau of Economic Research (2023)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. w30827
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.3386/w30827
SchlagwörterFeldforschung; Emotion; Eltern; Schule; Schüler; Mobbing; Soziales Verhalten; Arbeitspapier; China
AbstractAccording to UNESCO, one-third of the world's youths are victims of bullying, which deteriorates academic performance and mental health, and increases suicide ideation and the risk of committing suicide. This paper analyzes a four-month parent-directed intervention designed to foster empathy in middle schoolers in China. Our implementation and evaluation study enrolled 2,246 seventh and eighth graders and their parents, whom we assigned, at the classroom level, to the control or intervention condition randomly. We measured, before and after the intervention, parental investments, children's empathy, and self-reported bullying perpetration and victimization incidents. Our analyses show that the intervention increased investments and empathy and reduced bullying incidents. In addition, we measured costs and found that it costs $12.50 for our intervention to reduce one bullying incident. Our study offers a scalable and low-cost strategy that can inform public policy on bullying prevention in other similar settings.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: