Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaurence, James; Russell, Helen; Smyth, Emer
TitelHousing adequacy and child outcomes in early and middle childhood.
QuelleDublin: The Economic and Social Research Institute (2023), ca. 94 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheESRI research series. 154 (February 2023)
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.26504/rs154
SchlagwörterBildungsniveau; Kognition; Kind; Soziales Verhalten; Wohnen; Gesundheit; Nachbarschaft; Soziologie; Wirkungsanalyse; Wohnungswechsel; Irland
AbstractWhile problems in the housing system in Ireland have been under the spotlight for the last decade, relatively little attention has been paid to the experience of children and to the consequences of housing issues for child development. International research has highlighted a range of effects of poor housing on children. Poor physical housing conditions has been associated with respiratory illnesses and childhood accidents. Overcrowding has been linked to poorer educational outcomes and deprived neighbourhood conditions to socio-emotional problems. Frequent residential mobility has also been found to lead to poorer cognitive and non-cognitive outcomes. However, there is a lack of evidence on how far these findings apply in Ireland where levels of home ownership are high and levels of neighbourhood segregation are lower. This study addresses this gap. Drawing on data from the '08 Cohort of the Growing Up in Ireland study, we explore the housing conditions faced by children in early and middle childhood and the implications of these housing experiences for their cognitive, socio-emotional and health outcomes. We adopt a multi-dimensional approach to measuring housing conditions, incorporating housing tenure, suitability of accommodation, heating deprivation, neighbourhood disorder and housing mobility.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: