Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDörrenbächer-Ulrich, Laura; Stark, Lisa; Perels, Franziska
TitelProfiles of teachers' concerns about heterogeneity in classrooms.
QuelleIn: Educational research and evaluation, 26 (2021) 7-8, S. 433-459Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen; Abbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1744-4187
DOI10.1080/13803611.2021.1977153
SchlagwörterBildungsanforderung; Förderbedarf; Heterogene Klasse; Klassengemeinschaft; Unterricht; Inklusion; Heterogenität
AbstractAlthough recent research has focused on teachers' attitudes concerning inclusive education, studies on teachers' concerns about heterogeneity in inclusive education and on the implementation of inclusive teaching into their educational practice are sparse. Based on the concerns-based adoption model, the present study investigated whether there are different teacher profiles with regard to their concerns and behaviour regarding heterogeneity in inclusive classrooms and to what extent these profiles differ with regard to subjective dimensions (attitudes, subjective norms, self-efficacy, background factors such as experience and emotions). Three profiles merging teachers' Stages of Concern and Levels of Use (impact-concerned co-operators, unconcerned mechanical users, moderately concerned non-users) were identified in a sample of N?=?113 teachers. Moreover, substantial differences between the three profiles regarding all of the subjective dimensions were detected. It is discussed how these results can be used for supporting teachers in dealing with heterogeneity in inclusive education. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational research and evaluation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: