Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarwasser, Anne; Dufrene, Brad A.; Schmitz, Sophia; Nobel, Kerstin; Spilles, Markus; Grünke, Matthias
TitelReading racetrack and self-graphing on reading and behavior of struggling readers with emotional behavioral disorders and learning disabilities.
Gefälligkeitsübersetzung: Lese-Rennbahn und Selbsteinschätzung der Leseleistung und des Verhaltens von Lesenden mit emotionalen Verhaltensstörungen und Lernschwierigkeiten.
QuelleIn: European journal of special needs education, 38 (2023) 4, S. 511-527Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-6257; 1469-591X
DOI10.1080/08856257.2022.2127080
SchlagwörterEmotion; Selbstbeobachtung; Grundschule; Schüler; Verhaltensauffälligkeit; Lehrmethode; Förderunterricht; Leseschwäche; Lesefertigkeit; Leseunterricht; Grafische Darstellung; Regulation
AbstractReading is a fundamental academic skill and influences numerous outcomes throughout lifespan. Unfortunately, many German students struggle with basic reading. Specifically, students with Learning Disabilities (LD) and Emotional Behavioural Disorders (EBD) encounter major hurdles. Consequently, insufficient reading achievement and concomitant behavioural problems diminish motivation to learn. Therefore, a multiple baseline design was used to evaluate the effects of a peer-mediated Reading Racetrack intervention with and without self-graphing on word reading, academically engaged behaviour (AEB), and disruptive behaviour (DB) of primary-school students with LD and EBD (n = 7). The procedure took place three times per week for 25 minutes over a six-week period. As a result, all students increased in reading when Racetracks without Self-Graphing was implemented, without further increases when adding Self-Graphing. There was no intervention effect on AEB in the regression analysis across phases - however, Racetracks with and without Self-Graphing showed significant effects on DB each. Moreover, students rated the intervention positively. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of special needs education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: