Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBargmann, Carina; Kauffeld, Simone
TitelThe interplay of time management and academic self-efficacy and their influence on pre-service teachers' commitment in the first year in higher education.
Gefälligkeitsübersetzung: Das Zusammenspiel von Zeitmanagement und akademischer Selbstwirksamkeit und ihr Einfluss auf das Engagement von angehenden Lehrkräften im ersten Jahr der Hochschulausbildung.
QuelleIn: Higher education, (2023) 86, S. 1507-1525Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-022-00983-w
SchlagwörterEigenschaft; Einstellung (Psy); Selbstkonzept; Selbstwirksamkeit; Pädagogische Diagnostik; Test; Lehramtsstudent; Schüler; Schülerin; Lernmethode; Zeitmanagement; Pädagogikstudent; Leistung; Student; Studentin
AbstractThe first academic year involves a variety of challenges students must overcome to maintain their commitment to enter the teaching profession. Students can build on their initial experience in the second semester, while everything is new in the first semester. This longitudinal study investigates the interplay of academic self-efficacy and time management, which are seen as crucial in the first year, and their effects on pre-service teachers' commitment to their studies in the first year. By considering three measurement points in a random intercept-cross lagged panel model (RI-CLPM) to data from 579 students, we distinguish for the first time between-person and within-person effects and compare the students' experiences in the first and second semester. As expected, students with higher self-efficacy were more committed to their studies and reported better time management. We found considerable differences in the relationships between the first and second semesters at the within-person level, revealing that students' prior time management was not significantly connected with subsequent commitment in the first semester, but in the second semester. Surprisingly, students' self-efficacy showed a small negative relationship with commitment in both semesters. Theoretical and practical implications for students, lecturers, and higher education institutions are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: