Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPannasch, Sebastian; Baumann, Martin; Chuang, Lewis L.; Sauer, Jürgen
TitelTeaching engineering psychology.
Gefälligkeitsübersetzung: Lehre der Ingenieurpsychologie.
QuelleAus: Zumbach, Joerg (Hrsg.); Bernstein, Douglas A. (Hrsg.); Narciss, Susanne (Hrsg.); Marsico, Giuseppina (Hrsg.): International handbook of psychology learning and teaching. Cham: Springer International Publishing (2023) S. 567-587
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSpringer International Handbooks of Education
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-030-28744-3; 978-3-030-28745-0
DOI10.1007/978-3-030-28745-0_26
SchlagwörterPsychologie; Lehrmethode; Bildungsprogramm; Curriculum; Ergonomie; Ausbildung; Ingenieur; Master-Studiengang; Bachelor-Studiengang
AbstractEngineering psychology addresses our interactions with systems - from personal wearable devices to urban environments - that are designed to serve specific purposes. Research and teaching in engineering psychology is highly interdisciplinary. It is increasingly relevant given the growing complexity of technical systems and their prevalence in safety-critical domains. This chapter outlines the specific characteristics of engineering psychology and provides an overview of the relevant teaching issues. We propose a curriculum of key topics and discuss several factors that influence the nature of teaching, such as learning goals, format of teaching (e.g., lecture, seminar), and target audience (e.g., students of psychology, engineering, or computer science). Three examples illustrate how topics of engineering psychology could be taught in different formats. We also propose how to deal with several challenges in this field (e.g., teaching students with diverse academic backgrounds and career goals). Finally, several textbooks are recommended for teaching engineering Psychology. (c) Springer Nature Switzerland AG. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: