Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOpitz, Ansgar; Vogel, Lea; Lux, Ulrike; Liel, Christoph; Löchner, Johanna
TitelPsychosocial stressors and resources in parents using home-visiting programs in early childhood: A study protocol.
Gefälligkeitsübersetzung: Psychosoziale Belastungen und Ressourcen von Eltern, die aufsuchende Angebote für die frühe Kindheit in Anspruch nehmen: Ein Studienprotokoll.
QuelleIn: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, 72 (2023) 6, S. 515-528Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0032-7034; 2196-8225
DOI10.13109/prkk.2023.72.6.515
SchlagwörterPsychosoziale Belastung; Eltern; Frühförderung; Stress; Hausbesuch; Bedarfsanalyse; Prävention; Personal; Risikogruppe
AbstractPsychosocial stressors and resources present in the early life of a child play a crucial part in determining outcomes later in life. Preventive early childhood intervention services aim to reduce negative and increase positive outcomes. Home-visiting programs are an example of preventive services that are common in many countries. The present study focuses on a widespread home-visiting program in Germany and has three main objectives: First, to characterize the professionals that conduct and the families who participate in the program. Second, to study relations between a broad range of resources and stressors. Third, to analyze potential outcome variables for future efficacy studies on early childhood intervention services. The goal is to recruit 130 professionals and 500 families from 20 cities and municipalities in Germany. For families with two caregivers, both are invited to participate. Questionnaire topics for professionals and families include a range of stressors and resources, need for support, and the work focus of the professionals. Statistical analyses will mainly be descriptive, exploring the complex interplay of stressors and resources in vulnerable families.These results will not only provide insights into how the program is currently conducted and whom it serves, but might also help to further accelerate the program and the training of professionals. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: