Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Nagami, Makoto |
---|---|
Titel | The "invasion" of Olympic and Paralympic education into Japanese school physical education. Gefälligkeitsübersetzung: Die "Invasion" der olympischen und paralympischen Erziehung in den japanischen Schulsportunterricht. |
Quelle | Aus: Niehaus, Andreas (Hrsg.); Yabu, Kôtarô (Hrsg.): Challenging Olympic narratives. Japan, the Olympic Games and Tokyo 2020/21. Baden-Baden: Ergon-Verlag (2021) S. 229-246 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-95650-761-4; 978-3-95650-761-8; 978-3-95650-762-5 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsideal; Bildungspolitik; Curriculumentwicklung; Geschichte (Histor); Nationalismus; Bewegungserziehung; Olympische Idee; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Japan |
Abstract | Even if one takes a critical approach to Olympic education, one can still see educational objectives as "respecting diversity and realizing the inclusive society" and consider them to be valuable educational goals. This article, therefore, acknowledges the potential of Olympic and Paralympic education but will nonetheless address the emphasis on nationalism in Japanese Olympic education from a historical perspective by placing it in the context of postwar, Japanese physical education and sports education in schools. (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2024/1 |