Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRuedl, Gerhard; Niedermeier, Martin; Posch, Markus; Kirschner, Werner; Wirnitzer, Katharina C.; Cocca, Armando; Greier, Klaus
TitelAssociation of modifiable factors with the development of physical fitness of Austrian primary school children.
A 4-year longitudinal study.
Gefälligkeitsübersetzung: Zusammenhang zwischen veränderbaren Faktoren und der Entwicklung der körperlichen Fitness bei österreichischen Grundschulkindern. Eine vierjährige Längsschnittstudie.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 40 (2022) 8, S. 920-927
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2022.2038874
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschung; Längsschnittuntersuchung; Elternverhalten; Eltern; Kind; Grundschule; Körpergewicht; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Fitness; Gesundheitssport; Kinder- und Jugendsport; Grundschulalter; Analyse; Österreich
AbstractPhysical fitness (PF) shows favourable associations with several health indicators in children. Children's PF depends on a variety of non-modifiable (e.g., sex and age) and modifiable factors (e.g., weight status and sports participation). The aim of this study was to evaluate the impact of modifiable and non-modifiable factors on the development of PF during the 4 years of primary school. A longitudinal study was carried out with 265 children. PF was assessed using the German Motor Performance Test 6-18, whereas modifiable and non-modifiable factors with parent's and children's questionnaires. Total PF z-score increased by 1.4 standard deviations from 1st to 4th year and raw values of subtests improved by an average of about 40%. The variables "parents' physical activity", "never being overweight", "sports club participation", and "playing outside" were positively associated with PF development. The present study highlights that a variety of modifiable factors, both from children and their parents, are significantly associated with the development of children's PF during primary education. Interventions should not only focus on direct actions, such as proposing specific exercise programs, but also aim at increasing parents' awareness of their role model function in endorsing their children's healthy active lifestyle, especially at early ages.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: